VASAROS PLENERAI -
IMPRESIONIZMO KURSAI
"Dvi taurės meno" impresionizmo tapybos kursai kviečia ir jus įkvėpti gryno Vilniaus parkų ir sodų oro ir išmokti įamžinti nuostabias akimirkas miesto žaliose erdvėse.
Septynių plenerų metu ne tik nutapysite gražiausias gėles, žaliuojančius medžius bei žmonių gyvenimo akimirkas, bet ir susipažinti su skirtingais impresionizmo laikotarpiais be autoriais. Esant nepalankiam orui, jaukiai įsikursime studijoje.
KURSŲ TRUKMĖ
Kursą sudaro 8 užsiėmimai.
Įvadinis užsiėmimas "Dvi taurės meno" studijoje, adresu Pylimo g. 65, bei septyni plenerai Vilniaus mieste.
Užsiėmimai vyksta trečiadieniais nuo 18:00val
Įvadinis 2022 metų vasaros sezono užsiėmimas: gegužės 25d. (vyks skvere prie "Dvi taurės meno" studijos)
Vieno užsiėmimo trukmė - 4 akademinės valandos.
Žinome, kad vasara - atostogų, tad turėsime papildomą dieną norintiems persikelti laiką.
KAINA IR PRIEMONĖS
8 paskaitų kurso kaina su priemonėmis - 336 eur (42eur / užsiėmimui).
Į kurso kainą įskaičiuota:
užsiėmimo vedimas,
tapybos priemonės: 40x50cm dydžio drobė, aliejiniai dažai, teptukai, mentelės, skiedikliai
visų priemonių (taip pat ir nešiojamų molbertų) pristatymas į plenero lokaciją.
Papildomai rekomenduojame įsigyti eskizų sasiuvinius bei pieštukus.
Užsiėmimams lauke siūlome turėti patogius šiltesnius rūbus bei termosą arbatos.
GALITE NAUDOTI SAVO PRIEMONES
PLANUOJAMOS LOKACIJOS
Kūdrų parkas, Reformatų skveras, Lukiškių aikštė, Neries tiltai, Bernardinų sodas, Vilniaus senamiestis.
GRUPĖS DYDIS
Grupę sudaro iki dešimties dalyvių. Užsiėmimai vyksta lauke, tarp dalyvių išlaikant saugius atstumus.
REGISTRACIJA
Užsiregistruoti galite el. paštu info@2tauresmeno.lt arba tel. 861572864
IMPRESIONIZMO KURSŲ PROGRAMA
Kursų programa sudaryta taip, jog leistų Jums susipažinti su impresionizmo tapybos stiliumi nuo jo atsiradimo iki šių dienų.
Nagrinėdami žymiausius darbus ir autorius ne tik išbandysite skirtingas technikas, bet ir išmoksite atskirti neoimpresionizmą nuo postimpresionizmo, sužinosite, kaip atskirti Eduardo Manet ir Claude Monet darbus bei kuo pasižymėjo Lietuvos impresionistai.
Visų impresionizmo periodų tapybai pasiriksime skirtingas Vilniaus vietas, kad galėtume kuo geriau įsijausti į laikmetį bei tapybos stilių. Tapysime ne tik žydinčius sodus, bet ir sustabdytas gyvenimo akimirkas.
Tolimesniame programos aprašyme pateikiami paveikslai yra pavyzdžiai. Užsiėmimo metu tapysime iš natūros, o esant blogam orui studojoje pasitelksime media priemones.
0.ĮVADAS
Kursų pradžioje susipažinsite su bendra impresionizmo teorija bei jo raida, pagrindiniais laikotarpiais ir dailininkais. Kadangi kurso metu rekomenduojame tapyti aliejiniais dažais, išbandysite jų technikas ir tapybos priemones. Tapydami spalvų ratą išmoksime išgauti visą spalvų gamą. Užsiėmimas vyksta “Dvi taurės meno” studijoje.
1. ANKSTYVASIS IMPRESIONIZMAS
Kai kurie menotyrininkai išskiria Edouard Manet kaip impresionizmo tėvą, nors „tikrasis“ impresionizmas prasideda nuo pirmosios kelių dailininkų parodos. Dailininkas stengiasi perteikti „natūralią perspektyvą“, vaizduojami tam metui netikėti siužetais, žiūrint, atrodo, nebaigti ar neapgalvoti, taip siekiama pažeisti kanoninio meno principus. Dažniausiai vaizduojami motyvai – žmonės kasdienėse situacijose (bare, parke, namie), o paveiksluose daugiausiai dėmesio skiriame šviesai ir šešėlių žaismui.
2. GRYNASIS
IMPRESIONIZMAS
Impresionizmas prasideda nuo pirmosios impresionistais pavadintų dailininkų parodos 1874 metais Paryžiuje. Impresionistai stengėsi atvaizduoti natūralius objektus ir siužetus. Darbų nebaigtumas pripažįstama didžiausia impresionistų stiprybe ir išskirtinumu. Pirmieji dailininkai parodoje: Claude Monet, Pierre-Auguste Renoir, Edgar Degas, Camille Pissaro ir kt. Paveiksluose vaizduojama įvairi aplinka: kaimo vaizdai, peizažai, miestai ir įvairūs jų vaizdai, gatvės, pastatai, žmonės, žmonių veikla, natiurmortai.
3. IMPRESIONIZMAS PAGAL C. MONET
Labiausiai pažįstamas ir, kritikų laikomas pačiu nuosekliausiu impresionizmo dailininku. Pats dailininkas augino ir kolekcionavo augalus, taigi daugumos paveikslų siužetai nutapyti jo sode. Dažniausiai vaizduotos gėlės – vandens lelijos didelėse drobėse, su neaiškiu erdvės pojūčiu, bet skrupulingai sudėtais žiedų atspalviais. Darbai tapyti serijomis - serijomis: šieno kupetos, Ruano katedra, vandens lelijos, parkai. Tapant skiriama daug dėmesio spalvoms ir atspalviams, šviesai ir šešėliams, paveikslo erdvei bei potėpiams.
4. NEOIMPRESIONIZMAS ARBA PUANTILIZMAS
La1886 m. impresionistai P. Signac, G. Seurat bei tėvas C. ir sūnus L. Pisarro surengė atskirą ekspoziciją parodoje, kurioje norėjo palyginti senąjį [Grynąjį] ir naująjį [Neoimpresionizmo] stilius. Jų darbuose vaizduojamos ankstesnės temos, tačiau jas perteikti stengiamasi nauja technika - paveikslai tapomi grynomis spalvomis jas tiesiog dėliojant vieną prie kitos labai smulkiais potėpiais, taškeliais. Žvelgiant iš toli spalvos susilieja ir sukuria gyvą vaizdą. Ši technika dar vadinama PUANTILIZMU arba DIVIZIONIZMU.
5. POSTIMPRESIONIZMAS
Atsiradęs 1880 metais kaip priešprieša impresionizmui, postimpresionizmas nutolsta nuo natūralizmo ir akimirkos fiksavimo pasitelkiant šviesos ir spalvų žaismą. Žymiausi šios krypties atstovai V. Van Gogh, P. Cézanne, P. Gauguin ir G. Seurat daugiau dėmėsio skyrė vidiniam pasauliui ir simbolizmui, taip išplėsdami impresionizmo ribas. Jų darbuose spalva atskiriama nuo formos ir kompozicijos įgauna daug stipresnę emocinę ir estetinę reikšmę.
6. ŠIUOLAIKINIS
IMPRESIONIZMAS
Šiuolaikinis impresionizmas remiasi „grynojo“ impresionizmo idėjomis, tačiau tos jos perteikiamos atspindint šių dienų pasaulėžiūrą. Darbai pasižymi paveikslų neišbaigtumu, greitu nutapymu stebint aplinką, smulkiais potėpiais ir taškeliais, grynų spalvų naudojimu. Šiuolaikinių impresionistų darbuose grįžtama prie šviesos ir atspalvių žaismo, tapant gryname ore stengiamasi įamžinti narūtalios gamtos akimirkas, kartais jas paryškinant sintetinėmis spalvomis.
7. LIETUVIŲ
IMPRESIONIZMAS
Lietuvoje impresionizmo užuomazgos atsiranda XX amžiaus pirmoje pusėje. “Grynojo impresionizmo” ar postimpresionizmo kūrinių rasti sunku - lietuvių autoriai savo darbuose apjungė klasikinės, moderniosios (simbolistinės, romantistinės) ir impresionistinės tapybos principus taip sukurdami savitą stilių. Žymiausi imoresionizmo atstovai P. Kalpokas, J. Šileika, V. Eidukečius, J. Vienožinskis savo kūriniuose vaizdavo ne tik lietuvišką kraštovaizdį, bet pietų Europos saulės nutviekstus kalnų peizažus.
KURSUS VEDA
tapytoja ir edukologė Rūta Mikalonytė, turinti daugiau nei 6 metų dėstymo patirtį. “Dvi taurės meno” studijoje Rūta veda renginius nuo pat įsikūrimo - 2014m.